#5717845 - 17/01/2013 10:48
Re: Lotnictwo
[Re: Self-Confident]
|
"I'll slip an extra shrimp on the barbie for you"
Meldunek: 14/11/2000
Postów: 27048
Skąd: Surfers Paradise, QLD
|
|
Do góry
|
|
|
|
#5718088 - 17/01/2013 17:09
Re: Lotnictwo
[Re: Self-Confident]
|
a.k.a. "Experto" King Of The Hill
Meldunek: 12/08/2002
Postów: 32174
|
czyli jak to jest, z tego co pamietam w Polsce w telewizji transmitowali przylot tych dreamlinerow, w mediach, wszedzie bylo tego pelno jaki wielki sukces Polakow, ze jako pierwsi w Europie zniszczylismy konkurencje wywiady z ludzmi ktorzy doprowadzili do tego sukcesu, swieto narodowe praktycznie. a teraz okazuje sie ze inni po prostu o te samoloty sie nie starali, bo chcieli dac frajerom aby przetestowali? nie chcieli kupowac kota w worku? ile LOT na tym straci?
|
Do góry
|
|
|
|
#5718426 - 17/01/2013 21:17
Re: Lotnictwo
[Re: Self-Confident]
|
"I'll slip an extra shrimp on the barbie for you"
Meldunek: 14/11/2000
Postów: 27048
Skąd: Surfers Paradise, QLD
|
zaraz wpadnie Conrad ze swoim rankingiem, wiec nie macie co czytac postu Lupusa Ostatnim razem Ci odpowiedziałem innymi rankingami a nie jakimś swoim, tak więc nie wiem co teraz zmyślasz. W ogóle leciałeś kiedyś samolotem czy tak po prostu lubisz trollować po różnych tematach? Co do bezpieczeństwa to gratulacje dla Finnair. Bardzo lubię tę linię oraz lotnisko w HEL i tym razem przyleciałem do Singapuru właśnie z nimi. Dziwi trochę brak Lufthansy w Top 10.
|
Do góry
|
|
|
|
#5718428 - 17/01/2013 21:19
Re: Lotnictwo
[Re: connor]
|
"I'll slip an extra shrimp on the barbie for you"
Meldunek: 14/11/2000
Postów: 27048
Skąd: Surfers Paradise, QLD
|
a teraz okazuje sie ze inni po prostu o te samoloty sie nie starali, bo chcieli dac frajerom aby przetestowali? nie chcieli kupowac kota w worku? Najlepiej chyba wiedzieli co robić sami Amerykanie skoro tylko jedna linia u nich do tej pory odebrała Dreamlinera. Każdy chciał wykorzystać to marketingowo, od Japończyków po LOT, ale nikt się nie spodziewał takiego badziewia ze strony Boeinga i uziemienie 787 ze względów bezpieczeństwa przez FAA. Airbus A380 miał problem ale z jednym z dostawców silników: Rolls-Royce. Nawet wracałem z SYD do SIN i musiałem lecieć podmienionym rupieciem (747) zamiast A380 wtedy bo wyszła sprawa z silnikami R-R. A przy niedalekim gate stał A380 Emirates, który nawet na chwilę nie został uziemiony gdyż miał silniki innego producenta (każda linia sobie wybiera, natomiast R-R w Azji rządzi). Ale generalnie latałem A380 z 15-20 razy i jest to świetna maszyna. Akurat byłem też na inauguracyjnym rejsie z Europy i świetna impreza była zarówno na lotnisku jak i na pokładzie - dziennikarze, telewizja, pełno oficjeli, duże party przy gate z tej okazji, pełno prezentów dla każdego pasażera na pokładzie, od fajnej miniaturki A380 która stoi u mnie na biurku po inne gadżety z nadrukiem inauguracyjnego rejsu, itd.
|
Do góry
|
|
|
|
#5718447 - 17/01/2013 22:04
Re: Lotnictwo
[Re: Self-Confident]
|
Pooh-Bah
Meldunek: 20/12/2008
Postów: 2374
Skąd: Sydney
|
ktorymi latam? najtanszymi oczywiscie nie kazdy ma biznes domenowy jak Ty, ze corce na 18stke domene daje tam lecialem lufthansa z Berlina i bylo super tylko malo miejsca na nogi.
|
Do góry
|
|
|
|
#5718455 - 17/01/2013 22:16
Re: Lotnictwo
[Re: Conrad]
|
Pooh-Bah
Meldunek: 30/09/2003
Postów: 2372
Skąd: tam gdzie stało ZOMO
|
Dziwi trochę brak Lufthansy w Top 10.
bo ten ranking jest oparty o prosty algorytm... Lufa byłaby pewnie w TOP3 gdyby nie ten nieszczęsny wypadek na Okęciu w 1993r. skutkujący dwiema ofiarami śmiertelnymi notabene spowodowany przez "chorobę wieku dziecięcego" Airbusa 320 + oczywiście splot dodatkowych niesprzyjających okoliczności Ryanair 32 miejsce LOTu brak
|
Do góry
|
|
|
|
#5718662 - 18/01/2013 01:36
Re: Lotnictwo
[Re: tomo]
|
"I'll slip an extra shrimp on the barbie for you"
Meldunek: 14/11/2000
Postów: 27048
Skąd: Surfers Paradise, QLD
|
Za kilka dni Dreamlinery ruszą, za kilka tygodni TVN24 znajdzie sobie inny, za kilka miesięcy wszyscy o wszystkim zapomną.
Choroby wieku dziecięcego dotykają niemal wszystkich maszyn, najpopularniejszy obecnie samolot średniodsystansowy na świecie A320 też swego czasu nie latał, a najnowsze dziecko Airbusa 380 też całkiem niedawno przeszło przez całą serię różnych awarii.
B787 niczym nie różni się od wszystkich wcześniejszych produkcji, jedyna różnica jest taka, że pierwszy raz my Polacy dostaliśmy samolot jako jedni z pierwszych na świecie i pierwsi w Europie i właśnie dlatego ten temat jest w kraju nad Wisłą taki nośny. Zgodzę się tylko z tym pierwszym. Ale tak można mówić o wszystkim, o każdej budowie choćby, nawet lotniska w Berlinie, autostrady czy nowego modelu auta. Wszystko da się z czasem dokończyć/dopracować aż będzie cacy. Airbus A380 nie miał takich problemów jak ten 787, żartobliwie zwany jako "Dreamliner". Kilka godzin temu kolejna linia podjęła decyzję i w tej chwili wszystkie Dreamlinery na świecie są uziemione. A380 nie były nigdy uziemione z jakiegokolwiek powodu za wyjątkiem silników Rolls-Royce, które używają tylko niektóre linie. Nawet wtedy wszystkie pozostałe A380 latały normalnie. A z 787 to wczoraj nawet FAA w Stanach zakazał lotów nim rodzimym liniom, co jest jednak lekko kompromitujące. Nawet akcje Boeinga poleciały wtedy o kilka procent w dół. Nie zgodzę się też z tym, że jednya różnica to fakt iż nasz przewoźnik zdecydował go zakupić i dlatego jest szum. Akurat głośno jest o tym na całym świecie, nie jest to absolutnie coś o czym tylko w Polsce słychać. Zresztą, co tu więcej pisać, dzisiaj nawet w supermarkecie czekając do kasy spojrzałem na nagłówki gazet i nawet w "International Herald Tribune" (chyba najważniejszy, międzynarodowy tytuł obok FT) na pierwszej stronie jest duży artykuł o problemach Boeinga z Dreamlinerem. Na całym świecie o tym jest głośno teraz. No ale tak jak wspomniałeś kiedyś wszystko będzie z nim dobrze, ale to akurat wszyscy wiemy. Problemem jest to co się dzieje teraz i nie wygląda to dobrze dla wizerunku firmy oraz ich najnowszego produktu.
|
Do góry
|
|
|
|
#5718726 - 18/01/2013 02:29
Re: Lotnictwo
[Re: lupus]
|
shaken not stirred
Meldunek: 07/07/2005
Postów: 10769
Skąd: Kraków
|
Safety Index jest obliczany (...) Najbezpieczniejsze linie według JACDEC:
Air France po tej zwale lotu nr 447 z Rio bodajże to pewnie gdzieś tam na dnie tego rankingu. Osobiście mam zdanie że wszystkie linie tzw. "cywilizowane" są tak samo bezpieczne, a wypadki do wypadków śmiertelnych dochodzi albo przy maksymalnym pechu (Concorde) albo maksymalnej niekompetencji (wspomniany AF czy choćby zderzenie 747 Pan Am z 747 KLM na Teneryfie). a mogli kupić 777 albo 330...a tak 4 lata obsuwy, Dreamtour po Europie robiony na 737, no i złoty kibel sułtana w zamian za LPC
można sobie kupować niesprawdzone produkty jak się ma w zapasie sprawdzone... W Locie mówili że 777 jest dla nich za duży. A na Airbusa nie chcą się przesiadać z względów najwyraźniej ideologicznych, bo zrobienie licencji to przecież żaden problem - i do tego nie trzeba aż do Seattle lecieć (nie wiem jak przy 330, ale na A320 sporo osób pracujacych w locie ma licencje, zwłaszcza mechaników).
|
Do góry
|
|
|
|
#5718771 - 18/01/2013 03:02
Re: Lotnictwo
[Re: Skiper]
|
Pooh-Bah
Meldunek: 30/09/2003
Postów: 2372
Skąd: tam gdzie stało ZOMO
|
W związku ze złożeniem wniosku o upadłość przez Aerosvit, linie Ukraine International Airlines (UIA) podjęły decyzję w sprawie samolotów dalekodystansowych. Wszystkie maszyny B767-300ER Aerosvitu zostaną wycofane i zastąpione samolotami B777.
Z końcem marca do floty Ukraine International Airlines dołączy pięć maszyn B777-200LR. Samoloty pochodzić będą z linii Air India, która od kilku miesięcy poszukiwała przewoźnika zainteresowanego tym typem maszyn. Nowe nabytki linii przejdą retrofit kabiny i trafią na nową siatkę połączeń dalekodystansowych UIA.
Warto dodać, że kilka dni temu flotę ukraińskiego przewoźnika zasiliły również dwie nowe maszyny 737-800NG Aerosvitu. i tego własnie nie rozumiem - Ukraińcy mogą w ciągu 2 miesięcy odmłodzić swoją flotę i to jak...ze starych 763 na 772 + do tego 737 NG a my latamy starymi 763, 734 i czekalismy 4 lata na nieloty 787
|
Do góry
|
|
|
|
|
|