Formuła1: GP Monaco - Monte Carlo (13-16.05.20010)

Posted by: Green Arrow

Formuła1: GP Monaco - Monte Carlo (13-16.05.20010) - 11/05/2010 18:11



Zmagania kierowców rozpoczną się wyjątkowo w czwartek.
Piątek będzie dniem przerwy dla kierowców F1.

Rozkład jazdy:

Czwartek 13 Maj

10h00 - 11h30 - Formula 1; Practice
14h00 - 15h30 - Formula 1; Practice


Sobota 15 Maj

11h00 - 12h00 - Formula 1; Practice
14h00 - 15h00 - Formula 1; Qualifying

Niedziela 16 Maj

14h00 - 67th MONACO ;Formula 1; GRAND PRIX (78 laps)
Posted by: Green Arrow

Re: Formuła1: GP Monaco - Monte Carlo (13-16.05.20010) - 13/05/2010 21:16

Pierwszy trening toczył się przy bezchmurnym niebie.
Bardzo wyrównaną walkę stoczyli miedzy sobą Alonso,Kubica i Vettel. Różnice minimalne. Najsłabiej poza debiutantami wypadły bolidy Saubera ( najdłuższy, a za razem najmniej zwrotny bolid w stawce) Kilka dobrych okrążeń np Massy kasowali wolniejsi kierowcy przebywający na okrążeniu instalacyjnym. Mieliśmy też dwa starcia z bandą. Najpierw Chandook miał uślizg w lewym zakręcie za wzniesieniem.
Potem Kobayashi za głęboko ciął prawą tarkę w szykanie widocznej na zdjęciu po prawej stronie. Bolid podbiło i cała lewa strona samochodu miała kontakt z barierą. Bolid stracił przednie skrzykło. Po dotarciu do boksu okazało się, że obie lewe felgi również są do wymiany.
Posted by: Conrad

Re: Formuła1: GP Monaco - Monte Carlo (13-16.05.20010) - 14/05/2010 11:08

Wcześniej ponoć było 34.00 dostępne na pole position Kubicy , a teraz już dwudziestki widać.

Hamilton powinien tu też być mocny.

Trzeba będzie poczekać na pogodę, jutro popołudniu widzę 15 stopni i minimalną szansę na deszcz. Trzeba będzie się do rana wstrzymać.
Posted by: tomo

Re: Formuła1: GP Monaco - Monte Carlo (13-16.05.20010) - 14/05/2010 18:45

Jak dla mnie świetna okazja do wyrwania kierowców Red Bulla (z naciskiem na Vettela tym razem) na Pole Position.

Przypominam, że zdobyli on PP we wszystkich 5-ciu sesjach kwalifikacyjnych w tym sezonie, a ostatnio w Hiszpanii ich przewaga nad najlepszymi z pozostałych była wręcz astronomiczna (prawie 1 sec.)

Przez te 5 dni od soboty do wczoraj układ sił nie miał prawa się zmienić, a kursy na PP Vetka na BF wiszą w okolicy @3.25, gdzie w dniu ostatnich kwali na tym samym Betfair chodził nawet po @1.5.
Posted by: muminek bez ogonka

Re: Formuła1: GP Monaco - Monte Carlo (13-16.05.20010) - 14/05/2010 18:49

Pozwole sobie wkleić wypowiedź usera Roni z innej stronki:

"Kubica wcale nie ma za mało docisku to raz (za chwilę to udowodnię). Dwa: 3 sektor to najwolniejszy sektor ze wszystkich. Zakręty bierze się praktycznie z prędkościami mniejszymi niż 100 km/h praktycznie tylko muskając gaz na wejściach w zakręt. Więc gdzie Ty chcesz tam mieć docisk -.-.

Trzy to prędkość. R30 jest tak szybkie na prostych nie przez za mały docisk (bo nie mają małego, mają go całkiem sporo) tylko przez konstrukcję nadwozia i zawieszenie. Zawieszenie, które efektywnie absorbuje energię uderzeń kół o nierówności (gdzie jest takich multum w Monako. Monako to jedna wielka dziura) pozwala na rozwinięcie większych prędkości. Bolid nie wytraca energii pędu na nierównościach, tylko jest ona przekazywana na zawieszenie, które absorbuje je i tłumi, co sprawia, że zmniejsza się energia potrzebna do toczenia kół, a przez to łatwiej się jest bolidowi rozpędzić.

Dodatkowo przecież mają teraz mocniejszy motor dzięki nowym smarom i paliwu Totala to też wpłynęło na przyspieszenie i prędkość maksymalną.

Oraz ostatnia rzecz co do prędkości. Nadwozie R30 jest nadwoziem bardzo low-drag. Co oznacza, że nie wytwarza dużo oporu negatywnego (wytwarzanego przez wystające elementy, które stawiają opór aerodynamiczny). Co oznacza, że lepiej przecina powietrze przed sobą i pozwala jechać szybciej (opór pozytywny to nic innego jak docisk).

A teraz wróćmy do Kubicy i treningów.
FP2. Kubica kręci rekordy we wszystkich sektorach na prime'ach (medium) i jest szybszy niż reszta na tych samych gumach około 0.4-0.5s. Jeśli było to robione z podobnymi ładunkami wśród TOP5 przykładowo to Kubica dosłownie latał.

Następnie ludzie pozjeżdżali po optiony (supersoft) i przejechali szybkie kółka. Kubica był w tym czasie w garażu. Przyszły chmury, temp toru spadła o 10-12 stopni (co ma znaczący wpływ na przyczepność. Przyczepność ta spadła, a potem jeszcze bardziej z pierwszymi kroplami deszczu). Kubica wyjeżdża na swój przejazd na supermiękkich i pomimo DUŻO gorszych warunków kręci takie same czasy jak Alonso na P1. Jedynie S3 wolniej z powodu największego znaczenia temp toru na przyczepność w tym sektorze. Mimo dużo gorszych warunków Kubica jechał bardzo szybko. Jestem nawet pewny, że pobiłby czas Alonso gdyby temp się utrzymała taka sama jak wcześniej i gdyby nie padało.

Żeby pokazać jak szybko Kubica pojechał dam Wam dokładne różnice czasowe najlepszego czasu sektora i Kubicy.

Sektor 1:
Felipe Massa 19.692
Robert Kubica 19.749 - 3 najszybszy czas sektora
Różnica: +0.057

Sektor 1: Wymagany duży docisk aero i dobre zawieszenie, bo dziury tutaj są największe.


Sektor 2:
Sebastian Vettel 34.571
Robert Kubica 34.710 - 2 najszybszy czas sektora.

Różnica: +0.139

Sektor 2: Wymaga dobrej trakcji i reakcji na zmiany kierunku.


Sektor 3:
Nico Rosberg 20.437
Robert Kubica 20.597 - 8 najszybszy czas sektora.

Różnica: +0.160

Sektor 3: To sektor gdzie ważny jest gibki przód i przyklejony do gleby tył. Więc największy wpływ ma tutaj przyczepność mechaniczna. Aerodynamika ma jeden z najmniejszych znaczeń tutaj.


Na koniec dodam, że optiony są szybsze od prime'ów o około 1 s. Kubica poprawił się przy zmianie mieszanki tylko o 0.4 (to z powodu jak już mówiłem niższej temp i gorszych warunków). Czyli teoretycznie ma 0.6 s w zapasie. Mając tylko 0.288 s straty do Alonso, mógł być teoretycznie przed nim gdyby miał więcej szczęścia w treningu.

Kubica jest pretendentem do PP w ten weekend. Jeśli go jednak nie zdobędzie będzie NA PEWNO w 1 lub w 2 lini. Nie dalej. R30 za dobre jest tutaj żeby być niżej"
Posted by: Kukis

Re: Formuła1: GP Monaco - Monte Carlo (13-16.05.20010) - 15/05/2010 19:18

Na potwierdzenie twoich słów Kubica pierwszy w ostatnim treningu przed kwalifikacjami smile
Posted by: Green Arrow

Re: Formuła1: GP Monaco - Monte Carlo (13-16.05.20010) - 15/05/2010 19:36

Najwiekszy pechowiec sobotniego treningu Fernando Alonso, który uszkodził bolid na lewym zakręcie za wzniesieniem.
Ostatnie 10 minut to próba super miękkiej mieszanki.
W boksach zostało tylko 3 kierowców. Na torze zapanował prawdziwy korek i w zasadzie nikt nie zanotował czystego przejazdu nawet Kubica osiagając swój najlepszy rezultat stacił na Rascasse ok 0.1-0.2 sek.
Ciekawe bedzie Q1. 20 minut i pełna stawka na torze ozdoba
Posted by: Kukis

Re: Formuła1: GP Monaco - Monte Carlo (13-16.05.20010) - 15/05/2010 20:25

Prawie pełna bo Alonso nie wystartuje w kwalach.
http://www.formula1.com/news/headlines/2010/5/10782.html
Posted by: Conrad

Re: Formuła1: GP Monaco - Monte Carlo (13-16.05.20010) - 16/05/2010 21:28

Trzeba teraz grać na 'live' Alonso po 80.00. smile

Wyjedzie jeszcze raz safety car zanim czołówka zmieni opony i może być wygrana.