Drobne porady prawne

Posted by: KlaymanPL

Drobne porady prawne - 07/01/2011 18:20

Witam,
jako, że z zawodu jestem prawnikiem postanowiłem założyć odrębny temat odnośnie drobnych porad prawnych, których w miarę możliwości udzielałbym w tym temacie. Z doświadczenia wiem, że wskazanie udzielenie drobnej porady, choćby poprzez wskazanie właściwej drogi postępowania, może uchronić przed wpadnięciem w poważne tarapaty. Oczywiście zdaje sobie sprawę, że nie znając reali danej sprawy moja pomoc będzie mocno ograniczoną, jednakże mam nadzieje, że będę w stanie pomóc paru osobom. Jeśli temat ten, zdaniem moderatorów, jest zbędny i niepotrzebny - proszę o usunięcie go (względnie przeniesienie do innego działu).

Jako, że nikt nie jest "wszystkowiedzący". Zachęcam też innych prawników do udzielania się w tym temacie.

To tyle. Czekam na Wasze opinie odnośnie niniejszego tematu.
Posted by: Llama

Re: Drobne porady prawne - 07/01/2011 18:23

dobry temat piwo

Pytanie:
czy można nagrywać przechodniów, w ogóle osoby trzecie i pokazywać je w wiadomościach bez ich zgody?

zawsze mnie to ciekawiło grin
Posted by: Master.com back

Re: Drobne porady prawne - 07/01/2011 18:28

Odp. @Ciągutka: Nie, obligowo (jeżeli widać twarz - tj. jeżeli taką pokazaną osobę można rozpoznać).

Poza powszechnie znanymi "osobami", ale Ci nie są już "przechodniami"
Posted by: KlaymanPL

Re: Drobne porady prawne - 07/01/2011 18:34

Generalnie nie można. Jeśli telewizja (gazeta) chce rozpowszechnić wizerunek danej osoby MUSI uzyskać zezwolenie takiej osoby – w postaci oświadczenia lub umowy, w której udzieli nam na to zgody.

Wyjątki, osoba otrzymała opłatę za nagranie, osoba jest osobą powszechnie znaną(np. sportowiec) oraz jeżeli film (zdjęcie) wykonano w związku z pełnieniem przez nie funkcji publicznych.

Dodatkowo, nie potrzebna jest zgoda osób, które na fotografii (filmie) stanowią jedynie szczegół całości (np. koncert).
Posted by: Llama

Re: Drobne porady prawne - 07/01/2011 18:43