Widziałem ten Specialized u tego samego sprzedajcego co sprzedaje Gianta. Ten rower to model z 2011 r., dokładnie Specialized Allez Sport 18 -
https://www.youtube.com/watch?v=GF1oWaWPuvU, rama sloppingowa, ładnie wygląda, nie wiem czy tak bardzo potrzebna do rekreacyjnej, amatorskiej jazdy, czy nawet amatorskiego ścigania.
Nie sądzę ażeby rower z 2011 r., stał, tym bardziej rower przeznaczony do "ścigania" (takiego amatorskiego). Po zdjęciach nic nie można powiedzieć, bo są to zdjęcia ramy, a rama zazwyczaj wygląda dobrze. Na 1-ym zdjęciu po powiększeniu blatu widać, że rower jeżdżony, od tego jest. Kupując rower kilkuletni trzeba liczyć się z tym, że łańcuch jest wyciągniety, a jeśli nie był zmieniany w porę (a zazwyczaj nie jest), kaseta tylna również jest do wymiany. Łancuch i kaseta 8 zębatkowa nie są drogie, plus wymiana do tego (bo nie sądze by każdy miał tzw. bacik do odkręcenia kasety), łączny koszt jakies 180 zł.
8 lat w rowerze to dużo, także takie "wymiany", jak wymiana łożysk - kulek w piastach, linek, czy łancucha (i kasety) to cos normalnego, to są zwyczajne rzeczy eksploatacyjne, ale zgaduję, że jeśli zapytasz tego sprzedawce, czy ten rower który jest w bardzo dobrym stanie technicznym, ma wyciagniecie łancucha powyzej 0,7 procenta, to odpowie Ci, że nie wie.
Mówiąc wprost, jeśli masz jeszcze jakies 200-300 zł, możesz kupować, ale mając na względzie, że jest to rower z 2011 r., a nie z 2018 r., i jest to typowa "ścigałka".
Ten wymiar poziomy 54,8 cm, nie jest wymiarem center - center, jak podano w ogłoszeniu, a efektywnej długosci rury poziomej, wlasciwie ten ma znaczenie, center - center podawano kiedys kiedy pozioma "rura" nie miała skosów, obecnie nie ma sensu tego podawać.
--
Ten 2-i rower jest "młodszy" o 4 lata, poza tym będzie droższy w eksloatacji - 9 rzędowy, więc tylna kaseta i łańcuch sa droższe (można wrzucic kasete ultegry - ponad 200 zl i jeździć zmieniajac tylko łańcuch). Przy 9 rzędach 2 pierwsze i 9-y będą "martwe" nieużywane wcale albo bardzo bardzo rzadko (generalnie wcale), więc 9 rzędowa kaseta ma sens jeśli ktoś naprawdę się jakoś ściga.
Koła axis classic - te które są w tym rowerze i Mavic - te które są w rym białym Specialized własciwie podczas jazdy nie dają odczuc różnicy. Po tym zdjęciu nr 6 (jedyne zdjecie po którym cos mozna powiedziec nt. napedu) widać, że rower jeżdzony - od tego on jest, poza tym zęby blatu wydają się być wyostrzone, choć to zdjęciu jest z ukosu, więc może przekłamywac, kaseta - zebataka 3-a uzywana, 5-również (te są widoczne), więc 4 też, zatem zgaduje ze kaseta nie byla nigdy wymieniana.
Za tę cenę 2200 zł, pewnie można znaleźć już coś na 105-tce, a to już 2 klasy wyżej, wg mnie cena bardzo wysoka jak na Sorę (właściwie nic więcej ponadto, że ma 9 rzędów z tylu)
--
Wg mnie wystarczająca jest do normalnej jazdy kaseta 8 rzedowa, jak jest 9 rzedów za dobrą cenę to jest ok, w tej cenie sora (model 3500 było najlepiej), korba ze zintegrowaną osią - łożyska zewnetrzne.
Waga itp przy tego typu rowerach nie ma znaczenia, podobnie jak widelec karbonowy, choc on bedzie wszędzie, ten karbon nie sądze by był jakiejs super jakości.
---
Rower z 2011 r., czy sprzed kilku lat wymaga wkladu, i to jest normalne, nawet jesli ma "super hiper stan techniczny", a nie ma, bo i miec nie moze, nikt nie zmienia kasety i lancucha by sprzedac rower z nowym napędem. Zatem kupując rower sprzed kilku lat trzeba liczyć się z doinwestowaniem, czasami ma to sens, nawet bardzo duzy sens, jesli ma się troche czasu na kupienie czesci, i w miarę ogarniety serwis rowerowy.
Jeśli miałbym kupować komur rower, kto chce sobie pojeździć, a nie szukać kasety, łańcuch itp., kupowałbym sprzed roku, dwóch, najlepiej od kogoś kto miał słomiany zapał.
Jeśli miałbym kupować rower za więcej niż 2 000 zł to szukałbynm osprzętu z wyższej półki, czylo Shimano 105 (3-i od góry, za Dura Ace - dla normalnych ludzi niedostepne cenowo i Uletgrze - drogi, ale warte ceny, polecam chociazby 9 rzedowe kasety ulegry i łancuch, wytrzymują dużo).
Pzdr