Szukam programów do symulacji tzw. "sztucznego życia"
Chciałbym sobie wyhodować wirtualne żyjątka potrafiące opłacalnie typować
Szkic założeń w uproszczeniu:
- generuję kilkaset sztuk albo lepiej kilka-kilkadziesiąt tysięcy wirtualnych żyjątek, tzw. graczyków albo typerków
- każde wirtualne żyjątko jest wyposażone w zestaw kilkudziesięciu "genów" mających wpływ na jego decyzje, w tym przypadku co i jak obstawiać. Wartości tych "genów" na początku są czysto losowe.
- środowisko - zakłady bukmacherskie - np. europejska piłka nożna ligowa.
- żyjątka konkurują ze sobą. Co pokolenie, czyli np. co tydzień te, które mają największy minus giną z głodu. Pozostałe zapełniają powstałą przestrzeń poprzez rozmnażanie "przez podział" albo też "płciowo" (wymieniają i mieszają swój "materiał genetyczny" poprzez konjunkcję - jak bakterie)
- oczywiście będą możliwe przypadkowe mutacje w genach,
...
Na drodze naturalnej selekcji powinny pozostawać i rozmnażać się głównie żyjątka podejmujące opłacalne decyzje dotyczące sposobu obstawiania, w tym ilości zakładów, wyboru lig,... itp, itd.
Oczywiście na drodze ewolucji mogą się wykształcić pewne gatunki np. specjaliści tylko od konkretnych lig, które trzeba uchronić przed zagładą (sen zimowy
)
Itd, itp,...
Brakuje mi narzędzia, w którym można by taki eksperyment przeprowadzić.
Czy ktoś mógłby mi polecić jakiś prosty gotowy program do tego typu symulacji?
Pozdrowienia
wuzz
P.S. Do tego pomysłu przekonuje mnie temat STOPROCENTONLY prowadzony przez Ambasadora. Spośród tłumu bardzo różnych typerów uznających się za znawców
Ambasador wyselekcjonował w miarę stabilną grupę potrafiących być stale na plusie poprzez skuteczną eliminację słabszych.
Wystarczy porównać rankingi sprzed roku i te ostatnie - ziarno zostało oddzielone od plew.