Strona 4 z 16 < 1 2 3 4 5 6 ... 15 16 >
Opcje tematu
#5420751 - 24/06/2012 17:13 Re: Lotnictwo [Re: Self-Confident]
katowiczanin Offline
La Pulga

Meldunek: 29/01/2005
Postów: 24306
Skąd: Katowice/Barcelona
Jasne ciekawe czym przewieźli my z kumplem wykupiliśmy dwa bilety z innej linii lotniczej bagatela 769 PLN i brat który zawoził nas na Pyrzowice zawiózł nas na Balice do Krakowa autem i udało się zdążyć oferowali nam alternatywne połączenie ale wtedy bylibyśmy w Gdańsku o 21 a mecz rozpoczął się o 20:45 więc podziękowaliśmy za takie coś... Wczoraj wysłałem do nich pismo o odszkodowanie 250 EUR na osobę bo takowe nam się należy ponieważ nie zostaliśmy poinformowaniu o odwołaniu lotu

Do góry
Bonus: Unibet
#5427085 - 27/06/2012 18:00 Re: Lotnictwo [Re: Self-Confident]
lupus Offline
antimadrista

Meldunek: 06/01/2005
Postów: 26258
Skąd: Fenway Park, Boston, MA
http://www.tvn24.pl/lot-sprzedaje-boeinga-wrony-w-calosci-lub-na-czesci,261056,s.html

Do góry
#5428220 - 28/06/2012 00:06 Re: Lotnictwo [Re: lupus]
Conrad Offline
"I'll slip an extra shrimp on the barbie for you"

Meldunek: 14/11/2000
Postów: 27048
Skąd: Surfers Paradise, QLD
Originally Posted By: lupus
Condrad pochwal sie lepiej jaką trasą i jakimi liniami leciałeś do PL.
Możesz też opisac wrazenia z lotu, obsluge i wstaw forki krajobrazów tongue


To może opiszę jak to u mnie wygląd bo akurat piwo przedmeczowe dobrze wchodzi i mam trochę czasu wolnego. toast

Najczęstsze moje loty jak wiadomo są na trasie Europa-Singapur, a na drugim miejscu Singapur-Sydney.

Gdy nie miałem jeszcze dzieci to nie przeszkadzało mi latanie z któregokolwiek lotniska w Europie (gdyż w chwili obecnej nie ma bezpośrednich połączeń SIN-WAW), a że lubię lotnisko Heathrow to najczęściej wybierałem właśnie nieco dłuższą podróż przez Londyn. Wraz z drugim dzieckiem to się definitywnie skończyło i teraz nie ma bata bym latał inaczej niż przez FRA/MUC (Niemcy) lub HEL (Helsinki).

Generalnie zawsze wybierałem na #1 miejscu linie Singapore Airlines ze względu na atmosferę na pokładzie, że mogłem już poczuć ten Singapur zanim jeszcze samolot oderwał koła od pasa startowego. smile Te stewardesy ciągle uśmiechnięte, uprzejme, sympatyczny design wnętrza samolotu, nowoczesny system z filmami i duży ekran przed sobą, bardzo dobry asortyment drinków, całkiem niezłe jedzenie jak na coś odgrzewanego i podawanego na tacy.

To był mój numer #1 wybór dopóki oczywiście nie pojawiły się dzieci, gdyż tutaj w grę wchodzą teraz bassinet'y (kojce) dla <2 latków, który najlepsze (największe, itd.) są akurat w Lufthansie. No i w ten sposób zrobiłem sobie lekki "downgrade" z SQ na LH i zacząłem z rodziną latać niemieckimi liniami. Ale ogólnie wrażenia też bardzo dobre, bez fajerwerków i nieco męczący design wnętrz, ale za to obsługa też bardzo dobra (choć bez tej azjatyckiej finezji). Dochodzi do tego także poczucie bezpieczeństwa bo mało krajów jest tak solidnych jak Niemcy no i są tu także względu polityczne - nikt nie ma powodu by "zaszkodzić" takiemu lotowi gdyż Niemcy nie angażują się w głupie wojenki po drugiej stronie świata.

To tyle jeśli chodzi o loty rodzinne.

Teraz jak latam sam to jest już zupełnie inna bajka. Tutaj generalnie wszystko wchodzi w grę i najczęściej "spalam" zgromadzone wcześniej mile, których mam mnóstwo bo za wszystko w Singapurze płacę kartą gdzie dostaje się bardzo dużo mil za każdego wydanego S$1. Nawet mieszkanie w ten sposób opłacam, tak więc naprawdę sporo tych mil gromadzę w przeciągu roku.

Każdy kto się zagłębił w tematyce zbierania i wydawania mil i robi to na większą skalę wie, że najlepiej je wykorzystać na bilety w klasie biznes. Płacić za biznes klasę się nie opłaca, ale jak się uzbiera wystarczająco mil to czemu nie? cool Jeśli się spojrzy na ilość mil potrzebnych na bilet w biznesie to wychodzi jakieś 50-80% więcej niż na taki sam lot w klasie ekonomicznej. Natomiast gdyby porównać prawdziwą cenę obu biletów to w biznesie wychodzi blisko 4x więcej. Stąd jak zbierać to wydawać tylko na biznes...

Przetestowałem w ostatnim czasie klasę biznes w trzech różnych liniach: Singapore Airlines, Lufthansa.

Singapore Airlines - coś pięknego, klasa biznes na A380 oraz 77W (777-300ER) to chyba najlepsza klasa biznes na świecie. Bardzo duże siedzenie i do tego mega-szerokie skoro nawet na pokładnie A380 jest ustawienie 1-2-1. Inne linie często upychają znacznie więcej miejsc w jednym rzędzie.

Aby przekonwertować siedzenie w łóżko należy wstać. Po rozłożeniu go ma się idealnie płaskie łóżko, sporo prywatności ze względu na design siedzeń. Stewardesa oczywiście ładnie rozłoży pościel i przyniesie lekką kołderkę. Telewizor bardzo duży, nie mierzyłem ale bardzo wygodnie się ogląda filmy na nim, oczywiście do wyboru jest ich pewnie 100+ i w każdej chwili można film zatrzymać, cofnąć, itd. Mi to osobiście daje możliwość zapoznania się z filmami azjatyckimi gdyż jest sporo pozycji z takich krajów jak Japonia, Chiny czy Korea.

Wybór drinków wyśmienity, choć trzeba pamiętać że w klasie ekonomicznej na Singapore Airlines też mają duży wybór napoi procentowych. Tutaj bardziej chodzi o lepsze wina oraz prawdziwego szampana z wyższej półki. Oczywiście nie stronimy od trunków tak więc wino się leje na okrągło. toast Jedzenie całkiem dobre, linie oferują program "book the cook" gdzie przed lotem można przez internet zamówić wybrane danie z menu i otrzymać je na pokładzie. Kto tego nie zrobił ma i tak do wyboru 3 dania z menu na pokładzie.

Generalnie podróż jest bajkowa.

Lufthansa - tutaj mam lekkie zastrzeżenia co do produktu "twardego" czyli głównie do siedzenia. Mówimy tu raczej o czymś co przypomina krzesło dentystyczne, nie trzeba wstawać tylko przyciskami regulujesz swoją pozycję elektronicznie i możesz się ustawić na leżąco... tak jak u dentysty. Natomiast nie nazwał bym to łóżkiem i nie oferuje ono takiej wygody jak klasa biznes na singapurskich liniach. Do tego design tych siedzeń i ilość upchanych miejsc w rzędzie (6 w układzie 2-2-2 na pokładzie 747) nie oferuje żadnego poczucia prywatności. Wielkość i pozycja ekranu fatalne tak więc nawet nie włączałem tylko zacząłem jakieś sudoku rozbrajać.

Jeśli chodzi o drinki to tutaj wybór jest też dobry i o wiele lepszy niż w ich klasie ekonomicznej. Natomiast odejmując wina i szampany to oferta w klasie biznes na LH jest porównywalna do tego co można dostać w klasie ekonomicznej na SQ. Coś mnie tknęło i zachciałem Baileys. Pani musiała iść przynieść i dopiero po dobrych 10 minutach dostałem... tyle na praktycznie jeden średni łyk. Drugi raz nie prosiłem o to samo tylko przerzuciłem się na wina. Jedzenie jest całkiem dobre i co ciekawe umiejętnie dobrane menu. Jeśli wylatujesz o północy to nie chcesz jeść coś ciężkiego tylko chciałbyś się degustować czymś lekkim przy winie. Ja trafiłem na tatara z tuńczyka, chyba w czymś zawiniętego, bardzo fajne danie. Obsługa średnia, zdecydowanie gorsza niż w klasie ekonomicznej gdzie naprawdę pracują wspaniali ludzie.

Lufthansa ponoć teraz wymienia swoje siedzenia w ramach upgrade'u i instaluje swój nowy "biznes class" w samolotach, być może jeszcze przydarzy się okazja by ponownie przetestować tę linię w biznesie.

Finnair - tutaj trafiłem przypadkiem gdyż mocno reklamowali nowe połączenie do Singapuru jako najszybsze z Europy, a że z Warszawy do Helsinek jest dosyć blisko to zdecydowałem się ich przetestować. Tutaj akurat nie leciałem za punkty tylko kupiłem bilety w biznesie gdyż mieli specjalną promocję gdzie dosłownie za ciut więcej niż w ekonomicznej oferowali miejsca na trasie WAW-HEL-SIN. Co ciekawe gdybym leciał tylko HEL-SIN to już ta promocja by nie obowiązywała - należało rozpocząć podróż z Warszawy aby trafić na tak dobrą cenę.

Pod względem siedzenia jest to bardziej podobny produkt do Lufthansy niż do Singapore Airlines, natomiast jest on nieco lepszy czyli oceniam ich gdzieś pomiędzy LH a SQ. Miejsce też się rozkłada elektronicznie niczym krzesło dentystyczne, ale jest nieco wygodniejsze i oferuje więcej prywatności gdyż jest wyższe. Kolejny plus to ekran w siedzeniu przed Tobą, czyli tak jak w SQ, aczkolwiek znacznie mniejszy.

Wybór trunków na locie dostateczny ale szampana należy się wystrzegać. Jedzenie zaś bardzo dobre i tak jak na liniach singapurskich można przez internet zamówić sobie wybrane danie z dosyć ciekawego menu. Obsługa sympatyczna, efektywna, ja generalnie bardzo lubię Finów tak więc przyjemna jest interakcja z nimi.

Postaram się jakieś fotki przygotować, jak nie z moich lotów to np. z netu wezmę zdjęcia z tych samych linii/samolotów.

Do góry
#5429803 - 28/06/2012 18:59 Re: Lotnictwo [Re: Conrad]
TriumfWoli Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 05/08/2009
Postów: 19625
Fajny i ciekawy post ale :

Originally Posted By: Conrad
Dochodzi do tego także poczucie bezpieczeństwa bo mało krajów jest tak solidnych jak Niemcy no i są tu także względu polityczne - nikt nie ma powodu by "zaszkodzić" takiemu lotowi gdyż Niemcy nie angażują się w głupie wojenki po drugiej stronie świata.


confused
Przeciez Bundeswehra to najwiekszy kontyntgent w Afganistanie po USA i UK.

Jako ze duzo latasz,mogłbys jakos porównac nasz LOT do innych państwowych ?
Oczywiscie mowa o dalekim zasiegu/transoceanicznym

Do góry
#5429864 - 28/06/2012 19:21 Re: Lotnictwo [Re: Self-Confident]
lupus Offline
antimadrista

Meldunek: 06/01/2005
Postów: 26258
Skąd: Fenway Park, Boston, MA
LOT lata tylko do USA i Pekinu.

Do góry
#5430647 - 29/06/2012 00:58 Re: Lotnictwo [Re: Self-Confident]
Szewa Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 07/09/2004
Postów: 27489
@Conrad - jakie obroty trzeba robić na takiej karcie, żeby "zarobić" na bilet na trasie Europa-Azja ?

Do góry
#5431794 - 29/06/2012 17:00 Re: Lotnictwo [Re: Self-Confident]
lupus Offline
antimadrista

Meldunek: 06/01/2005
Postów: 26258
Skąd: Fenway Park, Boston, MA
Conrad dzieki takiej trasie ma juz chyba status HON.

Do góry
#5432486 - 29/06/2012 23:15 Re: Lotnictwo [Re: TriumfWoli]
Conrad Offline
"I'll slip an extra shrimp on the barbie for you"

Meldunek: 14/11/2000
Postów: 27048
Skąd: Surfers Paradise, QLD
Originally Posted By: TriumfWoli
Przeciez Bundeswehra to najwiekszy kontyntgent w Afganistanie po USA i UK.

Jako ze duzo latasz,mogłbys jakos porównac nasz LOT do innych państwowych ?


O Afganistan nikt nie ma zastrzeżeń, chodzi o Irak.

LOT jest generalnie bardzo dobrą linią tylko jest to mały przewoźnik na skali światowej, co akurat nie powinno dziwić bo w Europie jedynie British Airways i Lufthansa są gigantami tej branży. Reszta spełnia swoją naturalną, bardziej regionalną rolę i tyle.

Problem LOTu w obecnych czasach polega na opóźnieniach w dostawie Boeingów, co nie pozwala na rozwinięcie sieci połączeń i zastąpienie wysłużonych 767 nowszym produktem. A skoro LOT aż tak bardzo się związał z Boeingiem to nie ma innego wyjścia niż czekać...

Druga sprawa to skupienie się na obsłudze tras transatlantyckich. Kiedyś LOT latał nawet do Bangkoku czy Singapuru, ale później aby zakotwiczyć swoją pozycję na połączeniach do USA+Kanady to musiał przesunąć samoloty z kierunków azjatyckich w drugą stronę. A szkoda.

Czekamy więc na "Dreamlinery" (nazwa trochę przesadzona), tam widać że ładnie zaplanowali wnętrza a siedzenia w każdej klasie będą na poziomie światowym.

Do góry
#5432509 - 29/06/2012 23:23 Re: Lotnictwo [Re: Szewa]
Conrad Offline
"I'll slip an extra shrimp on the barbie for you"

Meldunek: 14/11/2000
Postów: 27048
Skąd: Surfers Paradise, QLD
Originally Posted By: Szewa
@Conrad - jakie obroty trzeba robić na takiej karcie, żeby "zarobić" na bilet na trasie Europa-Azja ?


Sporo trzeba tego nastukać, ale dochodzą też mile za odbyte loty (te opłacone). W Polsce dostajesz 1 milę za każde wydane 4-5zł, Citibank oferuje wraz z LOTem specjalne karty kredytowe do zbierania mil. W Singapurze dostaję 1 milę za każde ok. 2zł.

Originally Posted By: lupus
Conrad dzieki takiej trasie ma juz chyba status HON.


Heh, aż tyle nie latam. Trzeba pół życia spędzić w powietrzu aby załapać się na HON, aż szkoda tych ludzi. smile Najważniejsze zaś to mieć złotą kartę w którejkolwiek linii należącej do sojuszu Star Alliance (LOT, Lufthansa, Singapore Airlines, itd.). Wtedy niezależnie od wybranej klasy podróży ma się check-in tam gdzie biznes/pierwsza klasa, 20kg ekstra bagażu, dostęp do lounge'u gdzie można porządnie wypić za darmo przed lotem. toast

Do góry
#5432525 - 29/06/2012 23:28 Re: Lotnictwo [Re: Self-Confident]
Skiper Offline
shaken not stirred


Meldunek: 07/07/2005
Postów: 10769
Skąd: Kraków
Air France i KLM to też "gigant" w Europie, zwłaszcza że te firmy działają razem.


Słyszałeś coś Conrad o tej nowej "tańszej" wersji Singapore Airlines? Wiem tyle że "spadły" im te najstarsze 777-200 do latania...

Do góry
#5432543 - 29/06/2012 23:33 Re: Lotnictwo [Re: Conrad]
Skiper Offline
shaken not stirred


Meldunek: 07/07/2005
Postów: 10769
Skąd: Kraków
Originally Posted By: Conrad


Wybór drinków wyśmienity, choć trzeba pamiętać że w klasie ekonomicznej na Singapore Airlines też mają duży wybór napoi procentowych. Tutaj bardziej chodzi o lepsze wina oraz prawdziwego szampana z wyższej półki. Oczywiście nie stronimy od trunków tak więc wino się leje na okrągło. toast


Jim Beam Black w standardzie ooo

Do góry
#5432623 - 30/06/2012 00:17 Re: Lotnictwo [Re: Skiper]
Conrad Offline
"I'll slip an extra shrimp on the barbie for you"

Meldunek: 14/11/2000
Postów: 27048
Skąd: Surfers Paradise, QLD
Originally Posted By: Skiper
Air France i KLM to też "gigant" w Europie, zwłaszcza że te firmy działają razem.

Słyszałeś coś Conrad o tej nowej "tańszej" wersji Singapore Airlines? Wiem tyle że "spadły" im te najstarsze 777-200 do latania...


Air France też duży, ale ich sojusz jest słaby bo na świecie liczą się tylko Star Alliance oraz One World.

Singapore Airlines uruchomił tańszą linię Scoot, ale jeszcze nie miałem okazji ich przetestować.

Te 777-200 są do wymiany, generalnie w SQ liczą się tylko A380 ora 77W (777-300ER) oraz jakieś tam inne Airbusy gdzie np. cały samolot jest w biznesie. Wszystkie inne 777 to już stary produkt, z Europy praktycznie tylko z Amsterdamu będą latać (lub może także z Aten jeśli te połączenie przetrwa).

Ogólnie to najmniej mnie interesują linie z Bliskiego Wschodu bo lecąc do Singapuru wolę mieć jeden bardzo krótki lot a później jeden konkretny gdzie mogę wypić sporo wina, obejrzeć ze 2 filmy, przespać się, wstać, walnąć browara i obejrzeć jeszcze jeden film. Latając przez jakieś Emiraty czy Katar byłoby mordęgą bo praktycznie podzieliłoby trasę na niemal 2 równe połowy. Jedynie do Australii bym ich wziął pod uwagę, ale że zawsze wolałbym zrobić stop-over w Singapurze to też praktycznie odpada... smile

Do góry
#5433408 - 30/06/2012 03:56 Re: Lotnictwo [Re: Self-Confident]
lupus Offline
antimadrista

Meldunek: 06/01/2005
Postów: 26258
Skąd: Fenway Park, Boston, MA
Conrad mozna gdzies zobaczyć historie Twoich lotów?

Do góry
#5442197 - 04/07/2012 16:45 Re: Lotnictwo [Re: lupus]
lupus Offline
antimadrista

Meldunek: 06/01/2005
Postów: 26258
Skąd: Fenway Park, Boston, MA


ooo

Do góry
#5442896 - 04/07/2012 23:00 Re: Lotnictwo [Re: lupus]
Conrad Offline
"I'll slip an extra shrimp on the barbie for you"

Meldunek: 14/11/2000
Postów: 27048
Skąd: Surfers Paradise, QLD
Originally Posted By: lupus
Conrad mozna gdzies zobaczyć historie Twoich lotów?


Nie korzystam z serwisów, gdzie wstukuje się swoje podróże, itd. Jedynie patrząc na datę przyznania (czy wykorzystania) mil widzę wszystkie swoje daty. smile

Do góry
#5442902 - 04/07/2012 23:02 Re: Lotnictwo [Re: Conrad]
Conrad Offline
"I'll slip an extra shrimp on the barbie for you"

Meldunek: 14/11/2000
Postów: 27048
Skąd: Surfers Paradise, QLD

Do góry
#5443742 - 05/07/2012 03:42 Re: Lotnictwo [Re: Self-Confident]
lupus Offline
antimadrista

Meldunek: 06/01/2005
Postów: 26258
Skąd: Fenway Park, Boston, MA
Szkoda, chetnie bym zobaczyl ile tluczesz rocznie i w jakich konkretnie kierunkach ooo

Do góry
#5443768 - 05/07/2012 04:08 Re: Lotnictwo [Re: Self-Confident]
Conrad Offline
"I'll slip an extra shrimp on the barbie for you"

Meldunek: 14/11/2000
Postów: 27048
Skąd: Surfers Paradise, QLD
Generalnie 2x do roku SIN-???-WAW i SIN-SYD oraz trochę lotów po Europie. Akurat w zeszłe lato trafiło mi się także Vancouver (YVR).

Do góry
#5443835 - 05/07/2012 05:11 Re: Lotnictwo [Re: Conrad]
Skiper Offline
shaken not stirred


Meldunek: 07/07/2005
Postów: 10769
Skąd: Kraków
Originally Posted By: Conrad


Nareszcie. Czyli zaczynamy jak Praga od A330, a 777 przyjdą z czasem wink

Do góry
#5443990 - 05/07/2012 14:45 Re: Lotnictwo [Re: Skiper]
Conrad Offline
"I'll slip an extra shrimp on the barbie for you"

Meldunek: 14/11/2000
Postów: 27048
Skąd: Surfers Paradise, QLD
Originally Posted By: Skiper
Nareszcie. Czyli zaczynamy jak Praga od A330, a 777 przyjdą z czasem wink


Te 777 w barwach Emirates to słabo wypadają, wystarczy spojrzeć na rozkład siedzeń aby przeżyć lekki szok:

http://www.seatguru.com/airlines/Emirates_Airlines/Emirates_Airlines_Boeing_777-300ER_3class.php

http://www.seatguru.com/airlines/Singapore_Air/Singapore_Air_Boeing_777-300ER.php

W Emirates w ekonomicznej jest rozkład 3-4-3 (10 siedzeń w rzędzie), w Singapore Airlines 3-3-3 (9 miejsc). W biznesie Emirates ma 2-3-2 (aż 7!), w singapurskich zaś 1-2-1 (tylko 4, każdy ma dostęp do przejścia).

Do góry
Strona 4 z 16 < 1 2 3 4 5 6 ... 15 16 >

Moderator:  Biszop, rafal08 



Kto jest online
6 zarejestrowanych użytkowników (Lukasz111, Sensei, pacyfista, akagi, rafal08, VVega), 3465 gości oraz 4 wyszukiwarek jest obecnie online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Statystyki forum
24772 Użytkowników
97 For i subfor
45045 Tematów
5581819 Postów

Najwięcej online: 4023 @ 16/03/2024 13:49