Opcje tematu
#7338869 - 14/05/2019 14:12 Rower - kupuje
czubek Offline
Pooh-Bah

Meldunek: 23/08/2005
Postów: 2135
Skąd: LZS Jarocin
ostatnio rower kupowalem jakies 15 lat temu (jakis ciul mi ja zapitolil - https://us.letgo.com/fi/i/1996-univega-alpina-500-16-5_9aa31d47-fff0-4fc5-831d-d0a4d53f4694 , tyle razem przejechane :()
trzeba kupic cos do jeżdzenia i tak sie rozgladam po okolicy. moze ktos doradzic, co jest warte swojej ceny??:

https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-szosa-pinnacle-laterite-2-CID767-IDzR5we.html#50547e4327

https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-...html#f896f69481

https://www.olx.pl/oferta/kolarka-kolarz...html#e50c6f0bec

Do góry
Bonus: Unibet
#7339031 - 14/05/2019 19:21 Re: Rower - kupuje [Re: czubek]
phenomenon Offline
veteran

Meldunek: 26/01/2005
Postów: 1314
Skąd: Łódź
Takie pytanie mam bo sam także rozglądam się za rowerem: czemu przesiadka z prostej kierownicy na baranka?

Do góry
#7339242 - 15/05/2019 09:52 Re: Rower - kupuje [Re: czubek]
czubek Offline
Pooh-Bah

Meldunek: 23/08/2005
Postów: 2135
Skąd: LZS Jarocin
bardzo dobrze mi sie jezdzilo na tej Unive'dze co powyzej, ale jednak głownie uzywam roweru jako srodek transportu a nie rekreacje... potrzebuje czegos na asfalt

jakies opinie co do tego co podalem w linkach?

Do góry
#7340139 - 16/05/2019 08:58 Re: Rower - kupuje [Re: czubek]
Master.com back Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 27/08/2004
Postów: 48493
Tak na szybko:

1. Giant Avil 3, jest na Sorze, pytanie czy 3000 czy 3500, , byłoby lepiej jakby była 3500, ale z 3000 też jest ok.

Rama jest trochę bardziej gravelowa, tak mi się wydaje po zdjęciu, coś jak w Giant Defy, więc będzie wygodna, bardzo dobra na dłuższe przejażdzki.

Kaseta po foto nr 8 w b. dobrym stanie, zęby nie zjeżdżone, tylny widelec nie obszorowany, przednich zębatek nie widać, ale można sobie wnioskować, że skoro tył nie jest zjechany to przód tym bardziej nie może.

Jeżeli owijka jest oryginalna, to widać, że ten rower więcej stał niż jeździł - brak takich wgnieceń na baranku, widać to na 3-im foto.

Rozmiar M, trzeba zwrócić uwagę na rozmiarówkę Gianta, ma czesto poza L, również XL, wtedy M-ka jest troche wieksza, generalnie wg mnie tak do 180 cm, zalezy od przekroku itp.

Ten Giant jest juz chyba na zwenetrznych łożyskach - tak po foto nr 5 lekko widać, ale badrzo bardzo niewyraznie, pozostałe na suportach, wiec jest duzo sztrywniejszy, na zintegrowanej osi. Chyba Hollowtech II, nie mogę znaleźć dokladnej spec tego roweru na szybko

2. Typowa szosówka na sorze, wagowo podobny do Gianta z 1-ki, https://www.evanscycles.com/pinnacle-laterite-2-2019-road-bike-EV299414 Hamulce tektro, więc ok, kaseta typowa 11-28 , taka do fajnej nawet szybkiej jazdy, geometria ramy wg mnie, bardziej wyścigowa,

3.Ten Triban to cena z kosmosu - https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-500-id_8331913.html

Wyżej nowy.
Nie wiem na jakim to osprzęcie, ale 3 blaty z przodu w szosowym są zbędne, przy blatach 50-34, wlasciwie przelozenia najlżejsze nie są uzywane (czyli 1-1, 1-2, najmniejsza zebtaka z przodu i 2-3 nawieksze z tylu), no chyba ze ktos jeździ po jakich mega mega górach, ale jesli ktos po takich jezdzi to poradzi sobie na blacie 34.

Tu znalazlem- https://rowery.jednoslad.pl/pub/btwin-triban-500-dane-techniczne-cena-i-opinie-10260/#, że przerzutki to jakies: przerzutki MICROSHIFT
--

Brałbym w ciemno sorę z pierwszej oferty Gianta

Do góry
#7340522 - 17/05/2019 09:11 Re: Rower - kupuje [Re: czubek]
czubek Offline
Pooh-Bah

Meldunek: 23/08/2005
Postów: 2135
Skąd: LZS Jarocin
juz Master piwko masz za odpowiedz...

znajomy wlasnie podeslal mi linka tego giant'a avila, ktorego tez zauwazylem ....

ale bardziej mnie namawia do tego:

https://www.olx.pl/oferta/kolarka-kolarz...8Re65Ji0dLBqt5E

albo takie cos wypatrzyl, ale to musze bujnac sie do krakowa (ale od rzau moglbym ze znajomymi opic zakup):
https://www.olx.pl/oferta/specialized-al...HyxXkqfvYbEj9BI

Do góry
#7340542 - 17/05/2019 09:43 Re: Rower - kupuje [Re: czubek]
Master.com back Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 27/08/2004
Postów: 48493
Widziałem ten Specialized u tego samego sprzedajcego co sprzedaje Gianta. Ten rower to model z 2011 r., dokładnie Specialized Allez Sport 18 - https://www.youtube.com/watch?v=GF1oWaWPuvU, rama sloppingowa, ładnie wygląda, nie wiem czy tak bardzo potrzebna do rekreacyjnej, amatorskiej jazdy, czy nawet amatorskiego ścigania.

Nie sądzę ażeby rower z 2011 r., stał, tym bardziej rower przeznaczony do "ścigania" (takiego amatorskiego). Po zdjęciach nic nie można powiedzieć, bo są to zdjęcia ramy, a rama zazwyczaj wygląda dobrze. Na 1-ym zdjęciu po powiększeniu blatu widać, że rower jeżdżony, od tego jest. Kupując rower kilkuletni trzeba liczyć się z tym, że łańcuch jest wyciągniety, a jeśli nie był zmieniany w porę (a zazwyczaj nie jest), kaseta tylna również jest do wymiany. Łancuch i kaseta 8 zębatkowa nie są drogie, plus wymiana do tego (bo nie sądze by każdy miał tzw. bacik do odkręcenia kasety), łączny koszt jakies 180 zł.

8 lat w rowerze to dużo, także takie "wymiany", jak wymiana łożysk - kulek w piastach, linek, czy łancucha (i kasety) to cos normalnego, to są zwyczajne rzeczy eksploatacyjne, ale zgaduję, że jeśli zapytasz tego sprzedawce, czy ten rower który jest w bardzo dobrym stanie technicznym, ma wyciagniecie łancucha powyzej 0,7 procenta, to odpowie Ci, że nie wie.

Mówiąc wprost, jeśli masz jeszcze jakies 200-300 zł, możesz kupować, ale mając na względzie, że jest to rower z 2011 r., a nie z 2018 r., i jest to typowa "ścigałka".

Ten wymiar poziomy 54,8 cm, nie jest wymiarem center - center, jak podano w ogłoszeniu, a efektywnej długosci rury poziomej, wlasciwie ten ma znaczenie, center - center podawano kiedys kiedy pozioma "rura" nie miała skosów, obecnie nie ma sensu tego podawać.
--
Ten 2-i rower jest "młodszy" o 4 lata, poza tym będzie droższy w eksloatacji - 9 rzędowy, więc tylna kaseta i łańcuch sa droższe (można wrzucic kasete ultegry - ponad 200 zl i jeździć zmieniajac tylko łańcuch). Przy 9 rzędach 2 pierwsze i 9-y będą "martwe" nieużywane wcale albo bardzo bardzo rzadko (generalnie wcale), więc 9 rzędowa kaseta ma sens jeśli ktoś naprawdę się jakoś ściga.

Koła axis classic - te które są w tym rowerze i Mavic - te które są w rym białym Specialized własciwie podczas jazdy nie dają odczuc różnicy. Po tym zdjęciu nr 6 (jedyne zdjecie po którym cos mozna powiedziec nt. napedu) widać, że rower jeżdzony - od tego on jest, poza tym zęby blatu wydają się być wyostrzone, choć to zdjęciu jest z ukosu, więc może przekłamywac, kaseta - zebataka 3-a uzywana, 5-również (te są widoczne), więc 4 też, zatem zgaduje ze kaseta nie byla nigdy wymieniana.

Za tę cenę 2200 zł, pewnie można znaleźć już coś na 105-tce, a to już 2 klasy wyżej, wg mnie cena bardzo wysoka jak na Sorę (właściwie nic więcej ponadto, że ma 9 rzędów z tylu)
--
Wg mnie wystarczająca jest do normalnej jazdy kaseta 8 rzedowa, jak jest 9 rzedów za dobrą cenę to jest ok, w tej cenie sora (model 3500 było najlepiej), korba ze zintegrowaną osią - łożyska zewnetrzne.

Waga itp przy tego typu rowerach nie ma znaczenia, podobnie jak widelec karbonowy, choc on bedzie wszędzie, ten karbon nie sądze by był jakiejs super jakości.
---
Rower z 2011 r., czy sprzed kilku lat wymaga wkladu, i to jest normalne, nawet jesli ma "super hiper stan techniczny", a nie ma, bo i miec nie moze, nikt nie zmienia kasety i lancucha by sprzedac rower z nowym napędem. Zatem kupując rower sprzed kilku lat trzeba liczyć się z doinwestowaniem, czasami ma to sens, nawet bardzo duzy sens, jesli ma się troche czasu na kupienie czesci, i w miarę ogarniety serwis rowerowy.

Jeśli miałbym kupować komur rower, kto chce sobie pojeździć, a nie szukać kasety, łańcuch itp., kupowałbym sprzed roku, dwóch, najlepiej od kogoś kto miał słomiany zapał.

Jeśli miałbym kupować rower za więcej niż 2 000 zł to szukałbynm osprzętu z wyższej półki, czylo Shimano 105 (3-i od góry, za Dura Ace - dla normalnych ludzi niedostepne cenowo i Uletgrze - drogi, ale warte ceny, polecam chociazby 9 rzedowe kasety ulegry i łancuch, wytrzymują dużo).

Pzdr

Do góry
#7347085 - 06/06/2019 09:08 Re: Rower - kupuje [Re: czubek]
czubek Offline
Pooh-Bah

Meldunek: 23/08/2005
Postów: 2135
Skąd: LZS Jarocin
padlo na GIANT'a...
"jakos" jak bylem u dilera najlepiej sie na nim czulem (rama?)... jakos z sentymentu sprawdzilem Pinnacle ale gorzej dupa lezala... ta sora to pewnie srednio niska polka ale w miare dobrze chodzi po pierwszych wrazeniach... poczytalem troche o osprzecie, wiadomo ze im starszy model to wszystko wysluzone, wiec ten GIANT z 2018 moze troche posluzy. im wiecej na piascie z tyu tym lepiej? piasta z przodu 2 czy 3 rzedy lepsza? wydaje mnie sie ze przy szosowkach duzo wiecej przylozen nie jest konieczne, ale przy MTB gdzie zroznicwany teren to i moze sie przyda, ale na drodze??
i jeszcze takie cus. hamulcowanie.
jak pacze na te rowery ktore maja tarcze to mi sie wydaje ze to gowniany bajer ktory przy wymianie koszuje wiecej a i jego sprawnosc wydaje mnie sie jakos gorsza od V'ek. nie chcialem tarcz, a w MTB przy down hill'u nie wyobrazam sobie ze za zabezpieczenie mialbym takie cos.
czy to mozliwe ze ten Giant nowy kosztuje tyle? -
https://katalog.bikeworld.pl/2016/web/produkt/rowery/szosowe/liv/45238/avail_3

Do góry
#7347086 - 06/06/2019 09:13 Re: Rower - kupuje [Re: czubek]
czubek Offline
Pooh-Bah

Meldunek: 23/08/2005
Postów: 2135
Skąd: LZS Jarocin
dawac panowie zlot, bujne sie nim nawet nad morze, poczatkiem lipca

Do góry
#7347519 - 07/06/2019 22:17 Re: Rower - kupuje [Re: czubek]
Master.com back Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 27/08/2004
Postów: 48493
Originally Posted By: czubek
padlo na GIANT'a...
"jakos" jak bylem u dilera najlepiej sie na nim czulem (rama?)... jakos z sentymentu sprawdzilem Pinnacle ale gorzej dupa lezala... ta sora to pewnie srednio niska polka ale w miare dobrze chodzi po pierwszych wrazeniach... poczytalem troche o osprzecie, wiadomo ze im starszy model to wszystko wysluzone, wiec ten GIANT z 2018 moze troche posluzy. im wiecej na piascie z tyu tym lepiej? piasta z przodu 2 czy 3 rzedy lepsza? wydaje mnie sie ze przy szosowkach duzo wiecej przylozen nie jest konieczne, ale przy MTB gdzie zroznicwany teren to i moze sie przyda, ale na drodze??
i jeszcze takie cus. hamulcowanie.
jak pacze na te rowery ktore maja tarcze to mi sie wydaje ze to gowniany bajer ktory przy wymianie koszuje wiecej a i jego sprawnosc wydaje mnie sie jakos gorsza od V'ek. nie chcialem tarcz, a w MTB przy down hill'u nie wyobrazam sobie ze za zabezpieczenie mialbym takie cos.
czy to mozliwe ze ten Giant nowy kosztuje tyle? -
https://katalog.bikeworld.pl/2016/web/produkt/rowery/szosowe/liv/45238/avail_3


Tak, mnie się udało kupić znajomemu Giant Defy 3, stan idealny, niejeżdżony za 1500 zł plus przesyłka, wiec 1550 z przesyłką, a nowy kosztował 3499 - https://www.giant-bicycles.com/pl/defy-3-2016

1. Ta rama jest bardzo wygodna do jeżdżenia, nie musi być tak idealnie wymiarowana jak w typowych "ścigałkach".

2. Sora 3500 jest bardzo fajna do jeżdzenia, tym bardziaj jako 1-a kolarka. Bardzo łatwa do regulacji przednia przerzutka, duży zakres przy prowadnicy. Np. w 105-tce -osprzęt na podium, trzeba używać półbiegów, trymowania przy niektórych przełożeniach, w takiej Sorze masz margines błędu. Mówiąc wprost, łatwiej się nauczyć zmieniania obciążenia, a na 1-ej kolarce to ważne.

3. Zasadniczo w Shimano szowsowych: Claris-Sora-Tiagra-105-Ultegra - Dura Ace, ale... rozwiazania ze starej 105ki idą np. do nowej sory, także to nie jest do konca tak, ze np. Stara Tiagra jest lepsza od nowej sory.

4. Odnośnie zębatek na tylnej kasecie - wystarczy w zupełnosci 9, przy czym przy pierwszej zmianie kasety zmienic na 11-25 (maks 28), nawet przy 9 zebatkach uzywane będą 4, może 5-6, najlżejsze 2-3 tzw martwe - nieuzywane, najcieższe rzadko.

5. Blaty z przodu jak najbardziej wystarczą 2, żebatki 50-34, przy trzech blatach, trzeci będzie martwy, na codzien nie uzywa się nawet przelozenia 1-1, 2-1, 3-1 (rzadko), czyli pierwsza/druga/trzecia największa (najlżejsza do jazdy) zębatka z tylu i maly blat z przodu.

6. Przy MTB też np przy 9-rzędowej kasecie używam sobie 5 zębatek (reszta sporadycznie)

7. Mniej zębatek na kasecie - tansza cena kasety i tansza cena łancucha, nawet duzo tansza. W górskim wystarczająca jest 8 rzędowa kaseta, w szosówce 9-rzędowa, dlatego, że od tych rzędów mozna kupić już Alivio czy 105-tkę.

8. Te Hamulce tarczowe w górskich są zazwyczaj gorsze niż kolcki v breakowe ze średniej półki, w rowerach szosowych dobry hamulec tarczowy to tragedia - więcej szkody niż pożytku. W kolarkach na oponach o szerokosci 23c w ogole nie ma w takim przypadku momentu tarcia i rower odrywa się przy duzej predkosci od ziemi i sobie leci kolarzem, co innego w rowerze gorskim na terenie jakims piaskowym, szutrowym, opona 1,75 nawet ma juz ten moment tarcia i rower się sunie, zatrzymujac w ziemi, a nie leci odrywajac się od asfaltu, dlatego też tarcze w kolarkach to wg mnie nieporozumienie.

Do góry

Moderator:  Biszop, rafal08 



Kto jest online
9 zarejestrowanych użytkowników (ANZELMO, Józef Małolepszy, ElNinho[mmdea], alfa, rafal08, igea23, wHiTe_StAr, burbon, Sony), 3701 gości oraz 12 wyszukiwarek jest obecnie online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Statystyki forum
24772 Użytkowników
97 For i subfor
45044 Tematów
5580260 Postów

Najwięcej online: 4023 @ 16/03/2024 13:49