Opcje tematu
#2783721 - 18/12/2008 17:44 Problem z kupującym allegro.pl
ZniczPruszkow Offline
old hand

Meldunek: 02/04/2004
Postów: 1090
Skąd: Pruszków
Witam wszystkich !

Mam prośbe bo nie wiem co robić !

Sprawa wygląda tak:


Sprzedałem na allegro nowy nie używane dekoder cyfry. 10 miesięczna gwarancja mu jeszcze została, przezemnie nie był odpalany ani wyjmowany z pudełka. Facet przyjechał zapłacił zabrał. na drugi dzień dzwoni i mówi ze podłączył go działał, bawił sie nim i było ok dwa razy tylko sie zaciołł, przyjechał jakis koles zainstalował mu antete i było ok, po prau godzinach użytkowania dekoder sie nie uruchamia. Dzwoni do mnie i mówi o tym, ustalamy zeby wpadl do mnie i go podłaczymy u mnie, nic, dekoder nie reaguje na ON tak jak by nie był podłaczony do prąu, zabieram go do znajomego który w tym temacie bardziej sie zna, stwierdza ze cos z zasilaczem ale nie bedzie go rozkręcał bo przeciez jest na gwarancji.

KUPUJACY zaczyna mi mówic ze on nie ma czasu wysyłać go na reklamacje ze to potrwa 3 tygodnie i ze chce ZWROT KASY ! Pytanie czy mam obowiązek mu zwrócic kase? Czy wogole powinienem zajmować sie tą sytuacją czy moge olać kolesia (i tak już mu pomogłem i poświęciłem czas !)


i jeszcze jedno gwrancja jest podbita przez sklep czy będzie odemnie wymagał dowodu zakupu ?


Pozdrawiam i proszę o rady !

Do góry
Bonus: Unibet
#2783729 - 18/12/2008 17:54 Re: Problem z kupującym allegro.pl [Re: ZniczPruszkow]
davccio Offline
a.k.a. "dave_k.o."

Meldunek: 19/11/2003
Postów: 1228
Skąd: galaktyka Curvix
Olej Goscia, bo skoro u niego działalo na poczatku i było ok a dopiero po jakims czasie nawalilo to juz tylko jego zmartwienie,a jeśli chodzi o gwarancje to zazwyczaj trzeba miec do karty gwarancyjnej paragon

Do góry
#2783900 - 18/12/2008 21:21 Re: Problem z kupującym allegro.pl [Re: davccio]
lelu Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 13/11/2006
Postów: 3990
Skąd: ok. Lublina
tez bym olal, bylo ok, kto Cie tam wie czy cos mu nie spadlo i teraz chce wyciagnac kase spowrotem smile

Do góry
#2783910 - 18/12/2008 21:31 Re: Problem z kupującym allegro.pl [Re: lelu]
HAGIi Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 26/06/2003
Postów: 25529
Skąd: Bydgoszcz
no to ja mam odmienny problem
zamowilem listwy kolorowe do auta i mija 10 dni, a gosc nic nie wyslal, tel wylaczony, na gg sie nie odzywa
niby sam je robi, moze sie nie wyrabia, ale bez przesady, czytam komentarze i gosc czasem ewidentnie wali w balona, sle po 3 tyg, albo wcale.
wiem, wiem - moja wina - nie przeczytalem komentarzy
ale jest jakas opcja aby pieniadze byly zwrocone, albo bylaby mozliwosc popedzenia sprzedawcy? moze pisac do allegro albo cus?
dzieki za rady - w tych sprawach jestem zielony

Do góry
#2783930 - 18/12/2008 22:01 Re: Problem z kupującym allegro.pl [Re: HAGIi]
chim123 Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 18/05/2005
Postów: 5199

Do góry
#2784042 - 19/12/2008 00:02 Re: Problem z kupującym allegro.pl [Re: chim123]
HAGIi Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 26/06/2003
Postów: 25529
Skąd: Bydgoszcz
Originally Posted By: chim123
HAGIi - sprawdź http://allegro.pl/country_pages/1/0/education/guide_debate/index.php


dzieki wielkie

Do góry
#2784060 - 19/12/2008 00:17 Re: Problem z kupującym allegro.pl [Re: HAGIi]
hbr Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 08/05/2005
Postów: 4417
Skąd: EŁK
test

Do góry
#2785510 - 19/12/2008 18:00 Re: Problem z kupującym allegro.pl [Re: hbr]
ZniczPruszkow Offline
old hand

Meldunek: 02/04/2004
Postów: 1090
Skąd: Pruszków
Odpisałem facetowi, gwarantem jest firma ferguson i tam musi składać reklamacje, tyle ile mogłem to mu pomogłem.

to mi odpisał:


Uważam że jest to bardzo nieodpowiedzialne nieroztropne działanie. Z uwagi na wątpliwej legalności działa na sprzętach tego typu których pan się dopuszczał i całkowitego odzegnywania się od defektu sprzedanego mi dekodera mam prawo powątpiewać w rzetelność sprzedaży. i nie rozmawiamy o gwarancji (tej może pan domagać się od sprzedawcy) a o rekojmi której ja domagam się od pana. Niestety jest to jedyna droga z przyczyn o których rozmawialiśmy. Proszę zatem zastanowić sie zanim postąpi Pan nieodpowiedzialnie gdyż jak drogą polubownego zwrotu kwoty za niesprawny sprzęt zostanie zamknięta to następstwa prawne niestety mogą być dużo kosztowniejsze a tego raczej nie chcielibyśmy.


POMÓŻCIE ! Co mam zrobić ? Czy rzeczywiście musze mu oddać kase czy nie przejmować sie kolesiem ?

Pomocy !

Do góry
#2785514 - 19/12/2008 18:19 Re: Problem z kupującym allegro.pl [Re: ZniczPruszkow]
Bullet Offline
Marat Safin


Meldunek: 14/05/2005
Postów: 6982
Skąd: TORY H16 rz.13 m.9
Originally Posted By: ZniczPruszkow
Odpisałem facetowi, gwarantem jest firma ferguson i tam musi składać reklamacje, tyle ile mogłem to mu pomogłem.

to mi odpisał:


Uważam że jest to bardzo nieodpowiedzialne nieroztropne działanie. Z uwagi na wątpliwej legalności działa na sprzętach tego typu których pan się dopuszczał i całkowitego odzegnywania się od defektu sprzedanego mi dekodera mam prawo powątpiewać w rzetelność sprzedaży. i nie rozmawiamy o gwarancji (tej może pan domagać się od sprzedawcy) a o rekojmi której ja domagam się od pana. Niestety jest to jedyna droga z przyczyn o których rozmawialiśmy. Proszę zatem zastanowić sie zanim postąpi Pan nieodpowiedzialnie gdyż jak drogą polubownego zwrotu kwoty za niesprawny sprzęt zostanie zamknięta to następstwa prawne niestety mogą być dużo kosztowniejsze a tego raczej nie chcielibyśmy.


POMÓŻCIE ! Co mam zrobić ? Czy rzeczywiście musze mu oddać kase czy nie przejmować sie kolesiem ?

Pomocy !


Nie wiem jak to jest w przypadku kupna czegoś poprzez Allegro, ale w normalnych sklepach czas zwrotów się skończył bo coś tam coś tam. Teraz to czy zwrot będzie możliwy jest zależne TYLKO I WYŁĄCZNIE od dobrej woli sprzedawcy i tak stanowi prawo. Tu wklejam pare cytatów znalezionych:

"Może Pan zwrócić tylko na szczególnych warunkach, np. jeśli towar był kupiony w sklepie interentowym (ogólnie rzecz ujmując: jeśli do umowy między Panem a Sprzedawcą doszło poza lokalem Sprzedawcy). W takim wypadku proszę się zwrócić do swojego lokalnego RZecznika Praw Konsumentów. W praktyce więszkość sprzedawców przyjmuje takie sposoby zwrotu.

Jeśli jednak nabył Pan towar w sklepie a Sprzedawca nie zagwarantował Panu prawa do zwrotu np. na fakturze zakupu, to niestety żadna ustawa Panu nie pomoże. W takim wypadku Sprzedawca nie ma obowiązku przyjąć towaru. NIestety, wielu Klientów powołuje się na tajemniczą "ustawę", choć w rzeczywistości takie prawo im nie podlega"

"Sweter był za mały

Kupiłem żonie sweter w prezencie pod choinkę. Niestety, okazał się za mały. Gdy chciałem go zwrócić, sprzedawca stwierdził, że zwrotów nie przyjmuje, choć przecież w ciągu pięciu dni można oddać towar.

Sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia towaru (zgodnego z umową, czyli bez wad) do sklepu i zwrotu jego wartości. Rozporządzenie mówiące o terminie pięciodniowym, w którym towar mógł być zwrócony do sklepu, nie obowiązuje od 1995 r.! Decydując się na kupno, zawieramy umowę i nie możemy oczekiwać od sprzedawcy, że będzie skłonny bez powodu tę umowę rozwiązać. Niektóre sklepy jednak, by zachęcić klientów do zakupów, ustalają kilkudniowy termin, w którym możemy oddać towar, o ile go nie używaliśmy. Niekiedy także można indywidualne umówić się ze sprzedawcą na termin, w którym ewentualnie zwrócimy towar. Należy jednak pamiętać, by zostało to zaznaczone w jakiś sposób na paragonie czy rachunku.

Zakupy przez internet

Kupiłem w sklepie internetowym oprogramowanie. Po zainstalowaniu okazało się niesprawne. Czy mogę je zwrócić?

Ma pan dwa wyjścia. Jeśli nie upłynęło 10 dni od momentu wydania rzeczy, może pan odstąpić od umowy sprzedaży, bowiem umowa zawarta przez internet jest rodzajem umowy sprzedaży na odległość. A konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 10 dni. Czyli mógłby pan zwrócić oprogramowanie nawet wtedy, gdyby było sprawne. W razie odstąpienia od umowy, jest ona uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. Musi pan niezwłocznie - nie później niż w terminie 14 dni - zwrócić zakupiony towar. Natomiast jeśli minęło już 10 dni od momentu wydania rzeczy, powinien pan złożyć reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową."

Ten ostatni cytat niby pasuje do Twojej sytuacji, ale jest jeden problem. Gośc Ci zepsuł dobry sprzęt. Nie wiem co w takiej sytuacji. Ja bym nie oddawał siana i tyle. Co innego jakby sprzęt był sprawny.

Do góry
#2785517 - 19/12/2008 18:25 Re: Problem z kupującym allegro.pl [Re: Bullet]
Piostar Offline
Marcos Baghdatis

Meldunek: 01/11/2004
Postów: 40732
Skąd: Dęblin
Uważam podobnie jak Bullet.

Owszem sprzęt mógłbyś przyjać i oddać kasę ale gdyby działał. W końcu taki sprzęt zakupił klient. Jeśli teraz chce zwrócić zepsuty to niby dlaczego masz mu oddać kasę?

W chwili kupna wszystko było ok. Bóg jeden wie co człowiek ten robił z nim przez cały czas, może coś przy nim majstrował. Mało to takich co próbują nielegalnie ciągnąć sygnał.

Do góry
#2785537 - 19/12/2008 19:19 Re: Problem z kupującym allegro.pl [Re: Piostar]
Szewa Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 07/09/2004
Postów: 27489
http://forumprawne.org/prawo-cywilne/

Zapytaj tutaj, powinieneś dostać dosyć precyzyjną odpowiedź.

Do góry
#2785549 - 19/12/2008 19:35 Re: Problem z kupującym allegro.pl [Re: Szewa]
chim123 Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 18/05/2005
Postów: 5199
Napisz, że oddasz mu kasę jeśli on odda Ci tuner w takim samym stanie wizualnych i technicznym jak przy sprzedaży.

Do góry
#2785560 - 19/12/2008 19:45 Re: Problem z kupującym allegro.pl [Re: chim123]
chim123 Offline
Carpal Tunnel

Meldunek: 18/05/2005
Postów: 5199
Dodatkowo przestudiuj Dział II. KC Rękojmia za wady od art. 556

Do góry
#2785762 - 19/12/2008 21:36 Re: Problem z kupującym allegro.pl [Re: chim123]
Pierniczek Offline
Pooh-Bah

Meldunek: 30/10/2005
Postów: 1876
Prawa e-konsumenta

Z przyjemnością podajemy Państwu przepisy, które wynikają z Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, gdyż dają one Państwu całkiem przyzwoity poziom ochrony w trakcie zakupów internetowych.

Na początek jednak należy zdać sobie sprawę, że ustawa ta nie dotyczy: inwestycji kapitałowych, ubezpieczeń, czynności bankowych, sprzedaży z licytacji, czyli aukcji internetowych, a także nieruchomości z wyjątkiem najmu.

Zgodnie z ustawą:

* Jeśli rezygnujesz z zakupu, to umowa pomiędzy Tobą a sprzedawcą uznawana jest za niezawartą i jesteś zwolniony ze wszelkich zobowiązań, musisz jednak oddać produkt w stanie niezmienionym (czyli nie możesz go używać przez te 10 dni), ale możesz go wypróbować (czyli przymierzyć, sprawdzić, jak działa).
* Termin 10-dniowy liczy się od dnia dostarczenia produktu, a w przypadku usługi od dnia zawarcia umowy.
* Jeśli na stronie sklepu internetowego nie zostały podane informacje o:
- nazwie i siedzibie sklepu,
- cenie obejmującej także cło i podatki,
- zasadach zapłaty,
- kosztach, terminie i sposobie dostawy,
- prawie do odstąpienia od umowy w przeciągu 10 dni,
- miejscu i sposobie składania reklamacji
to termin, w którym możesz zrezygnować z zakupu wynosi trzy miesiące.
* Wzór protokołu odstąpienia od umowy można znaleźć na naszej stronie.
* Nikt nie może żądać od Ciebie zapłaty za wycofanie się z umowy (odstępnego), takie żądanie jest bezprawne i nawet jeśli zostało zapisane w umowie (np. regulaminie sklepu), jest nieważne.
* Jeżeli Twój zakup internetowy związany jest z kredytem lub pożyczką udzieloną Ci przez przedsiębiorcę, to odstąpienie od umowy (rezygnacja z zakupu) jest skuteczne także wobec umowy o udzielenie pożyczki lub kredytu.
* Pamiętaj jednak, że prawo do odstąpienia od umowy (zwrotu towaru) nie przysługuje Ci jeżeli:

- zawarłeś w internecie umowę o okresowe dostarczanie artykułów spożywczych,

- zawarłeś umowę on-line o wykonanie, w ściśle oznaczonym okresie, usługi dotyczącej zakwaterowania, transportu, rozrywek, gastronomii.

* Jeżeli nie umówiłeś się ze sprzedawcą, usługodawcą inaczej (nie podpisałeś odpowiedniej umowy), to nie będziesz mógł także w ciągu 10 dni, bez podania przyczyny i dodatkowych kosztów:

-zrezygnować z usługi rozpoczętej za Twoją zgodą przed upływem 10 dni,

-zrezygnować z zakupu kaset video i audio, płyt CD (czyli wszystkich nagrań audiowizualnych), programów komputerowych, jeśli otworzyłeś ich opakowanie,

-zrezygnować z produktu lub usługi, jeżeli została ona wykonana według Twojego indywidualnego zamówienia,

-zrezygnować z produktu, który ulega szybkiemu zepsuciu,

-zrezygnować z prenumeraty prasy,

-zrezygnować z usług w zakresie gier losowych i zakładów wzajemnych.

z http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=31

Do góry
#2786061 - 20/12/2008 01:57 Re: Problem z kupującym allegro.pl [Re: Pierniczek]
piana Offline
kierownik zamieszania

Meldunek: 20/09/2002
Postów: 10617
Skąd: się wziął?
Originally Posted By: Pierniczek


Na początek jednak należy zdać sobie sprawę, że ustawa ta nie dotyczy: inwestycji kapitałowych, ubezpieczeń, czynności bankowych, sprzedaży z licytacji, czyli aukcji internetowych, a także nieruchomości z wyjątkiem najmu.


Do góry
#2791336 - 22/12/2008 17:09 Re: Problem z kupującym allegro.pl [Re: Piostar]
ZniczPruszkow Offline
old hand

Meldunek: 02/04/2004
Postów: 1090
Skąd: Pruszków
Facet zgłosił sprawę do allegro:

Wiadomość:
Sprzet funkcjonowal kilka godzin po czym nagrzawszy sie zaczal sie wylaczac. Po ponownym wlaczeniu przez krotki czas pracowal i znow sie wylaczyl. Po kilku takich probach przestal calkowicie dzialac. Po kontakcie - Pana roznego rodzaju proby uruchomienia, rozne konfiguracje, kontakty i podpowiedzi osob trzecich nie przyniosly pozytywnego rezultatu.
Wg. opisu aukcji sprzet 100% mial byc sprawny. N... »ietety nie jest gdyz stac go bylo tylko na kilka godzin poprawnej pracy. Wg aukcji sprzet nie byl przez Pana sprawdzany pod wzgledem sprawnosci dzialania totez watpliwosci/reklamacje co do jego stanu technicznego prosze uzgadniac ze swoim sprzedajacym (sklep sprzedajacy na Allegro) gdzie dokonal Pan zakupu wadliwego technicznie towaru.
Zgodnie z prawem rekojmi poprosze o usuniecie usterki w sposob niepomniejszajacy wartosci sprzetu, badz wymiane na sprawny sprzet a jezeli to jest niemozliwe w krotkim czasie poprosze o zwrot pieniedzy.
Rezygnacje z transakcji zdalnej zglaszam w terminie krotszym niz 10 dni.

Do góry
#2791338 - 22/12/2008 17:18 Re: Problem z kupującym allegro.pl [Re: ZniczPruszkow]
ZniczPruszkow Offline
old hand

Meldunek: 02/04/2004
Postów: 1090
Skąd: Pruszków
Dzwoniłem tez do federacji konsumentów i Pani powiedziała mi, że musze wymienić sprzęt jeśli miał ukyte wady których nie dało się zauważyć pod czas zakupu i powiedziała tez że on także będzie musiał jakos udowodnić że to usterka techniczna która "była" w tym sprzęcie jeszcze przed zakupem.

Do góry
#2791340 - 22/12/2008 17:24 Re: Problem z kupującym allegro.pl [Re: ZniczPruszkow]
Hubi Offline
addict

Meldunek: 25/06/2001
Postów: 579
Skąd: Warszawa
to była aukcja(licytacja) czy wystawiłeś kup teraz?

Do góry
#2791416 - 22/12/2008 20:56 Re: Problem z kupującym allegro.pl [Re: Piostar]
ZniczPruszkow Offline
old hand

Meldunek: 02/04/2004
Postów: 1090
Skąd: Pruszków
Była to licytacja

Do góry

Moderator:  Biszop, rafal08 



Kto jest online
9 zarejestrowanych użytkowników (rafal08, Sensei, Zaixi, akagi, igea23, Kylo, 11kera11, wHiTe_StAr, VVega), 4387 gości oraz 6 wyszukiwarek jest obecnie online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Statystyki forum
24772 Użytkowników
97 For i subfor
45047 Tematów
5582813 Postów

Najwięcej online: 4506 @ Wczoraj o 20:07